fredag 15 augusti 2008

Nackspärr?

Åhh.. vilken natt och dag... Leon gallskrek i natt kl tre.. jag gick in och trodde att han drömde... Plockade över honom till våran säng, men i vågor så blev han jätte ledsen och tog sig åt halsen.. Resten av natten höll på i samma mönster, inte mycket sömn alltså.. Imorse när Leon vaknade så fick jag bära in honom i vardagsrummet, där han låg och tittade på tv i 2 ½ timme.. å det har aldrig tidigare hänt.. När man satte upp honom så bara skrek han: aj aj aj och tog sig åt nacken.. Vi fick tid på Bvc som sedan skickade oss vidare till barnkliniken för ännu ett utlåtande.. Under hela dagen satt Leon i våra knän och hade bara huvudet åt ett håll, annars grimaserade han illa.. Läkarna trodde att det antingen var en infektion som hade satt sig på nacken eller så nackspärr från gårdagens lek i studsmattan.. Vi skulle testa med Ipren... och nu på kvällen så har Leon lekt lite och han rör huvudet åt båda hållen..


Trots remiss, så fick vi vänta i över 2 timmar på Barnsjukhuset...
Som förälder känner man sig så maktlös när man inte kan hjälpa sitt barn och ta bort det onda.. Man kan bara vara där och älska och stötta så gott det går... Mamma och pappa Älskar dig Leon :))

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lillskroten......Hoppas det blivit bättre nu på kvällen! Kramen

Unknown sa...

Men hur gulligt var inte detta inlägg. Fast inte så muntert. Nej, nix, pix inte. Hoppas lillskroten är mot en bättringsväg. Lillvännen. Det går bra. Även om vägen dit känns oändligt lång.
Kramis...krama skroten från mig. Har bara träffat han 2 ggr, men du tjejen, det var 2 ggr som man inte glömmer =)han é så söt. Kanske han har det efter sin mor och far, eller ???

Fia sa...

Ååå lilla vännen... Vilken rörande bild.. Fia måste gråta en skvätt....

Älskar er!

Linda sa...

Jossan: Mmm men som sagt mycket bättre nu!!

Sussie: Va gulligt skivet, tack söta du!! Jaa det klart han ärver det av oss, å speciellt av mig ;)

Fia: Hihi... du är ju bra blödig du ;) men jag håller med dig att den är väldigt söt!!

Kraaaaaaaaaaam

Anonym sa...

Jag måst ebara säga det.. jag har tänkt på det tidigare också men, jag tror du är en heeelt underbar mamma. Ville bara berätta det för dig, så du inte glömmer det i vardagen. Ta hand om dig

Linda sa...

Anonym: Men tack så hemskt mycket, det var väldigt fina ord!! Dom tar jag till mig dagar som känns jobbiga!! Tack igen :))

Kraaam