onsdag 14 november 2012

Nässelutslag?!

I måndags fick Lennox en allergisk reaktion av någonting! Jag kan inte komma på nåt som kan framkalla reaktionen, men har oxå läst att en virusinfektion kan vara orsaken! Han svällde upp över nästan hela kroppen, inklusive ansiktet! Det kliade jättemycket och han var väldigt ledsen! Utslagen var nästan borta dagen efter, men så igår eftermiddag blommade de upp igen!! Vi badade, smörjde med kylbalsam och så fick han Tavegyl till natten! Imorse var de borta igen!! Hmm.. Konstigt, men jag tror att det var nässelutslag!


Idag har han varit precis som vanligt!! :)) Älsklingen!!



2 kommentarer:

Suzanne sa...

Nämen älskade lilla Tigern då!
Fy så synd jag tycker om honom.

Kommer du ihåg den gången jag solade solarium och fick kliande utslag över hela kroppen? De såg ungefär ut sådär, kanske lite mer prickiga ist för stora "blaffor" som Lennox har, men stämplad över hela kroppen.
Kolla nov/dec 2009 hos mig om vad doktorn till slut rådde mig (om det inte går bort helt på Lennox alltså).

Kram kram

Linda sa...

Jaaa... Fyy va jobbigt det var!! Nu är allt borta å han har varit på dagis idag!! Lite konstigt!! :)) Hoppas allt är bra med er!! :)) Pöss