tisdag 17 april 2012

Förskoleklass..

Leon kände sig hängig igår kväll, mådde illa och var ledsen! Vaknade inatt och ville sova hos oss! Idag har han varit hur pigg som helst! Pratade med personalen på dagis och där märkte man skillnad på vissa barn, att de var oroliga! Det pratas mycket om besök på skolor, nya kompisar och om steget från den trygga tillvaron till att bli "stor" och börja på skolan! :)) Jag och Leon pratade lite om detta idag och han kände sig lite nervös, men att det skulle bli roligt att börja i förskoleklass! Lillbubbas som börjar bli såå stor :))




4 kommentarer:

My sa...

Åh! Jag förstår honom... Samuel känner likadant... Å mamman e minst lika orolig;) har tyckt om vårat dagis så mycket så det känns ju lite sorgligt. Men det blir nog bra det med :)

Linda sa...

Heeej!!! Jaa det kommer å bli jättebra!! Men det är ju en stor förändring som sker för pojkarna våra!! :)) Hoppas livet leker med er!!

Kraaam

♡ Kakan♡ sa...

Jag minns det där sååååå väl, men här var det nog mest jag som var orolig;-)

Det är ju en stor omställning även för oss föräldrar.

Vid hämtning på 6-års kommer jag ihåg att de liksom hade koll på ett annat sätt. På dagis är det ju liksom inhängnat och en mindre yta, så där har de ju stenkoll på var barnen är. På skolan var det typ "-hon är nog uppe i skogen":-)

Men man vänjer sig, och nu är allt på skolan toppen:-)

Det kommer gå bra för Leon med!

Stopr kram!

Linda sa...

Jaa det kommer å bli super bra!! Det går junta för alla andra barn ;) Tar väl lite tid att ställa om sig bara!

Kraaam