söndag 16 maj 2010

Hour by hour..

20.00-22.00 Leon sover sött i sin säng..

22.00-24.00 Jag är inne tre gånger och försöker få Leon och somna om, sitter vid sängkanten men han klagar på att det kliar så mycket.. Tillslut får han komma in till oss, jag skyndar mig och göra mig klar för natten och lägger mig brevid honom.. Han vrider och vänder sig, blir ledsen och sätter sig upp hela tiden, bestämmer mig för att honom Tavegyl.. Vi lägger oss igen, jag baddar med kallt vatten och blåser på ryggen, där det kliar som värst.. klockan tolv somnar han..

24.00-01.00 Leon och jag sover..

01.00-02.00 Leon vaknar igen, är ledsen men har ingen feber.. klagar på klådan.. får mer Tavegyl, jag stryker handen över hela kroppen, men han är väldigt orolig.. somnar kvart över två..

02.00-03.00 Sover..

03.30 Lennox vaknar och äter..

03.30-06.30 Leon sover.. men grinar till flera gånger under dom här två timmarna.. Under hela natten så var han så duktig, kunde inte ha blöjan eftersom det kliade så mycket, och sa till varenda gång han var kissnödig.. Å fast det kliade så mycket och han var supertrött under natten så kunde man förklara för han och han förstog.. (att han måste ta medicin mm) han tog även fram det där söta lilla leendet, fast han hade så ont.. älskade unge!!

7 kommentarer:

Fia sa...

Men lilla gubben då..... <3 Huvva vilken jobbig natt (för er båda)! Ringde alldeles nyss men du kanske vilar? *KRAMAR TILL ER*

Milica sa...

men huga!! det känns i hjärtat.. Hoppas det snart är över..

Kraamar till er alla!!

Linda sa...

Fia: Jaa.. den var verkligen sådär ;) Hoppas på en bättre inatt, men tror egentligen inte på det :))

Mimmi: Jaa fyyy.. inatt var inte skoj! Men han var så tapper!!! Duktig!!!

Kramis

Suzanne sa...

Huga, stackars stackars Leon!
Köp hem kylbalsam och badda på honom. Det har ju av avkylande effekt vilket minskar klådan. Det i samband m Tavegyl kommer ge dubbel effekt.

HOPPAS verkligen verkligen att den värsta klådan lägger sig väldigt fort!

Kram

Linda sa...

Suzanne: Tack.. jaa jag har hört det, har inte det hemma bara.. men får nog köpa hem om det inte blir bättre inatt!! :) Hoppas allt är bra med er!!

Kraaam

Maria sa...

Men ojdå vilken jobbig natt ni haft...hoppas han snart blir bra:) *kraaam*

Linda sa...

Maria: Jaa den var inte så kul ;) Inatt gick det mycket bättre!! Skönt.. Kraaam