måndag 24 maj 2010

Suck..

När vi kom hem från firandet av tjejerna så kände jag mig helt slut, hade superont i ena bröstet så jag gick och la mig vilade.. När jag vaknade igen kände jag mig sämre.. och hade dessutom feber..

Igår tempade jag nästan 39 grader hela dagen, trots att jag ätit alvedon.. hade ont i båda brösten nu och konstaterade mjölkstockning.. Jag masserade, duschade, pumpade och SOV hela dagen! Min älskling var super dukig och skötte allt som hade med barnen, till handling och middag att göra :))

Idag har jag ingen feber.. men har fortfarande knölarna kvar i brösten, dom gör verkligen jätteont och jag kan inte ens bära Lennox för att jag är rädd att han ska komma åt dom.. Jag tror att det är en kombination av att jag "bara" hade linne i lördags plus att jag har dragit ner på amningen eftersom Lennox äter så bra med mat :)

Jag fortsätter och massera och värmer handdukar i micron.. så får vi se :)) Hoppas snart att det går över! Och nu vet ni varför jag inte har uppdaterat på två dagar ;)

5 kommentarer:

Maria sa...

Men fyy!! hoppas det går över snart...hoppas man klarar sig från att få det....låter inge roligt alls..gäller att inte klä av sig för mycket:) när kommer ni och hälsar på då?? ;) Kraam!

Jossan-Wellness by me! sa...

Hoppas de känns bättre nu. De gör sjukt ont..
Kramar till dig

Suzanne sa...

Åh fy gumman så jag lider m dig! Jag fick det en gång med Ida och det gjorde så fruktansvärt ont =(
Jag minns att jag duschade varmt och badade varmt samtidigt som jag masserade dom. Det kändes liiiite bättre då! Sen köpte vi hem fetvadd och stoppade om bröstena innanför bh:n - värmde bra!
Försök att låta Lennox suga lite mer på brösten nu ett tag, barnen får ur stockningen bättre än vad pumparna gör!

Kram och Lycka Till!!

Linda sa...

Maria: Jaa fyy.. hoppas du "missar" detta :)) Jag tror vi kommer på onsdag.. pratade med Jenny förut, bara du kan så kommer vi!!

Jossan: Jaa uscha.. :) Å joo lite bättre är det väl! Tack för kramen!

Suzanne: Jaa skit bara!! *ler* Jag har fetvadd nu i bh´n å det känns varmt och gott ;) Och så försöker jag få Lennox och äta mer.. men när det inte kommer så mycket så vill han inte ha :) Har ju trappat ner, så brösten har ju ställt in sig på mindre nu.. men men.. det ordnar sig snart!!!! *hoppas jag*

Kraaaam

Maria sa...

Ja jag pratade med Jenny idag:) Onsdag blir superbra det:) ses då!!