torsdag 19 augusti 2010

19 aug...

Lennox har ju vaknat halv sju i flera veckor nu.. Men idag så vaknade han inte förrän kvart över åtta!!! Jag tror nog att det var en engångsföreteelse, men hoppas kan man ju alltid göra ;) Jag hade oxå sovmorgon.. till kvart över tio :)) Bara en halvtimme senare ringde Lina som senare kom förbi för lite surr... och så blev hon bjuden på lunch oxå!! :)



Formen då, undrar vissa :)) Joo den är väl helt ok! Ligger fortfarande på 71, 5 kg men jag fokuserar inte så mycket på vikten nu.. Nu lägger jag all energi på att bygga muskler! Jag har verkligen kommit igång med styrketräningen nu och det är såå kul!! Så det är bara å köra på!!

6 kommentarer:

Miss E sa...

Ser tokbra ut flikkan!!

*Puss*

Suzanne sa...

Snygging!

Emma sa...

Så fin kropp du har somhar fött två barn och allt. Jag har kämpat nu i 1 år för att komma tillbaka efter graviditeten. Jag kör oxå styrke nu för första gången ist för pass. Hur kör du? Jag kör cardio 30min anntingen cardioo maskin eller intervall på bandet- gå 1min och springa 2min. Sedan kör jag två muskelgrupper i taget tex. rygg 3övn, mage 3 övn och andra dagen axlar triceps och tredje dagen bröst biceps, sdan fjärde dagen ett pass, + promenader på detta.

Skulle vara så tacksam för lite tips på bra träning och hur man kommer ner i vikt och bygger muskler efter graviditet. Du kan ju detta =)

MVH/ Emma

vera sa...

Toksnygg!!! kämpa på med styrketräningen nu! kramisar:))

Linda sa...

Miss E & Suzanne: Tack tjejer!! Är glad att jag har er..

Emma: Kul att du skrev en rad!! Jaa det här med träning är ju ett kapitel för sig ;) Men styrketräning är ju verkligen ett jättebra sätt för å forma kroppen! Jag försöker köra 3-4 pass styrketräning/vecka.. 3-4 övningar per muskelgrupp, gärna med någon så man kan köra tungt! Cardio maskiner kör jag isåfall efter styrkan, ca 30 min :) Det som är väldigt effektivt är ju morgonpromenader innan frukost!

Å sen är det ju de där med kosten! Den är nog den största boven till att du inte får dom resultat som du vill ha :) Lite snabbt: 3 huvud mål, frukost, lunch och middag + 2-3 mellanmål.. alla mål ska innehålla någon form av protien.. Det är ju kolhydraterna som man ska skära ner på om man vill gå ner i vikt.. Frukt och grönt = Bra! Oj va långt det blev.. hoppas du blev lite klokare iallfall ;)

Vera: Tack!!! jaa jag ska verkligen göra det, hålla i barra ;) Du å :))

Kraaaam

Emma sa...

TACK Linda för svaret, jag skall kika extra och tänka på kosten och köra cardio efter styrke.

Må detta ge resultat =)

//Emma