onsdag 18 augusti 2010

Bvc...

Lennox: vägde 8730g och var 71 cm lång.. Han är lätt och få kontakt med och verkar trivas med livet! Han äter bra men fortfarande så vill han ha välling vid tre, fyra snåret på natten..
- Efter 6 månader så är det inget behov utan en vana! Och den enda anledningen till att vi inte har styrt upp nattmaten är Leon.. jag vill inte att Lennox ska väcka honom! Men snart så ska vi ta tag i det här! Kanske Leon ska sova borta i två nätter?!! :))

Leon: 4-års kontroll! Vägde 16,6 kg och var 104 cm lång.. Leon fick räkna till fyra, berätta vilka färger pennorna hade och så fick han rita en gubbe.. :) Han fick gå balansgång på golvet och så ville doktorn veta om han cyklade hemma! Leon fick kolla hörseln genom att flytta en kula då han hörde ett pip.. och så fick han kontrollera synen! Allt gick jättebra och vi kunde vara stolta föräldrar till en charmig kille!! :))

2 kommentarer:

Suzanne sa...

Hej vännen!

Nu blir jag impad, riktigt impad!
Såklart alltid över eran lilla minsting, men i denna kommentar är "impigheten" mest riktad mot Er som föräldrar och emot Leon.

Våra barn vaknar fortfarande om nätterna och ber de då om välling så får de det. Jag vet inte hur många ggr vi sagt att vi ska sluta med det, antagligen miljontals med tanke på hur gamla de är ;-)) Till en början var vi bara glada, de fick i sig näringen de behövde. Nu är det kanske mest lathet? Så slipper man argumentera om det och göra dem ledsna. Så jag är impad över er som ska ta tag i detta!

Osså Leon då...stora duktiga killen!
När började han rita gubbar?
Oliwer är totalt ointresserad av att rita och om han väl gör det så är det bara runt runt runt med en färg osså tar han nästa o gör samma sak... Jag trodde att kanske killar var senare eftersom Ida var så tidig med allt...

Kram vännen!!

Linda sa...

Suzanne: Meeen gumman!!! :)) Du är ju bra söt du!!

Jaa det klart det är lättare å gå upp och ge dom välling när dom vaknar.. det gör vi ju nu!! ;) Å det är inge konstigt med det, men det stör ju både våran OCH deras nattsömn.. så vi ska ta tag i detta snart! ;) Men det blir ju några nätter med skrik.. det får man vara beredd på... Men med Leon tog det faktiskt bara två nätter.. första natten skrek han 40 min ( å då höll jag på dööö.. tyckte det var sjukt lång tid ) men andra natten bara 10 min.. sen så protesterade han inte nå mer.. kom inte ihåg hur gammal han var bara.. under 1 år iallafall!

Jaa huvudfotingarna är ju såå söta!! Han har nog ritat ett halv år iallafall.. :) Det brukar ju vara så att pojkar är lite "senare" Men det kommer nog snart!! *ler*

På söndag ringer jag dig!!! PUSS!