onsdag 26 januari 2011

Mild kycklinggryta..

Gjorde en god kycklinggryta igår!! Recept kommer här :))


4 st kycklingfiléer
1 röd lök
1 röd paprika
8-10 champinjoner
Purjolök
8-10 coktail tomater
2 msk kantarell fond
1 vitlöksklyfta
1 msk tomatpure
2 dl minimat
1 msk apelsinsaft
Salt och peppar

Stek kycklingen och alla grönsaker förutom tomaterna.. Blanda i fond, minimat, tomatpure och apelsinsaft.. Salt och peppar.. Låt koka i 15 min :)) När några min återstår lägg i tomaterna.. Servera med ris!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

evan09 sa...

MEN MUMS!!! Måste lätt testas :) Superbra med mattips då det alltid blir att man gör det "gamla vanliga". Hoppas allt är bra mer er. Kram

marie sa...

Ser riktigt gott ut så det måste jag testa.
du vi ses ikväll, för idag ska jag vara med på passet!!

kram

Linda sa...

Eva: Jaa gör de!! Lätt och gott, sånt gillar vi :)) Å vi mår prima!! Hälsa!! :))

Marie: Gör´t ;) Å va skoj!!! Ses ikväll då!!

Kraaam

Suzanne sa...

Tack, det där ska jag ta o prova snart!

Linda sa...

Suz: Do it ;)