torsdag 15 oktober 2009

Vaccination..

Idag åkte jag till Bergsåkers travbana för att få en liten spruta mot svininfluensan :) Jag var väldigt skeptisk från början, som man nog ska vara, men i samråd med min barnmorska så har jag nu gjort ett val :)) Nu flera timmar senare så har jag såå ont i armen, det kan ju lätt bli så.. säkert inge konstigt, men aj aj aj ;)



Efter hämtning på dagis åkte vi ut till Birsta för att möta upp Lina och Vilgot, vi skulle shoppa doppresent till Hugo!! Efter mycket om och men så kom vi hem med en påse full av goo saker ;) Efter detta var våra småtroll mycket hungriga, så vi intog Ikea för lite köttbullar :)) Perfekta priser och god mat!!

Nu känner jag mig jätte trött.. Magen är så spänd hela tiden, det ilar neråt och det känns som om jag har träningsvärk mellan benen ;) Jag känner av korsryggen och så har jag ont i armen ;) Inte bra *haha* Jag jobbar ju fortfarande heltid och vissa dagar känner jag verkligen av det, som idag! Har bestämt mig för att jobba två veckor till och det blir nog jätte bra.. sen ska jag bara vila och invänta förlossningen :)

Goo kväll!!

10 kommentarer:

Miss E sa...

Åh jag är lite rädd för den där med sprutor och ont och blod och sprutor och sprutor...ja du ser ju ;-)

Bra med Hugosakerna, hoppas de/han blir glada! <3

*kraaaaam*

Pia Alm sa...

Invänta förlossning.. så näääära det är! Otroligt. Hälsa Leon att vi ska busa på lördag. När ingen ser... Puss!

Anonym sa...

Tänker nog ta sprutan imorgon, fast jag känner motstånd mot det!
Du har gjort det jättebra som orkat jobba heltid hela tiden, jag är trött redan fast jag jobbar 80.
Vila dig så mycket du kan, man vet aldrig vilka röstresurser den lille kan ha när han kommer ut ;)

Ses imorgon!
Kram
Anna (T2)

Maria sa...

Jag ska nog oxå ta sprutan fast jag är tveksam....blir säkert bäst så:) tråkigt att du fick ont i armen då...men det var väl en av biverkningarna om jag inte minns fel...
Kraam!!
//Maria

Fia sa...

Du är så duktig vännen min <3

Åsa sa...

Jag har varit inne på att inte ta den. Sedan hörde jag att mamma och syster hade varit i Bergsåker i går och tagit den. Kanske dumt att inte ta den. Jag förstår att det är svårt val när man är gravid.

marie sa...

Hur har du det med sprutarmen idag då? Pappa var och tog en idag och jag ska väl knalla iväg sen jag oxå. hade inte tänkt det först men eftersom papppsen är sjuk och vi jobbar som vi gör är det lika bra men oj vad jag gruvar mig :)
ha en bra fredag gumman! kramar

Linda sa...

Miss E: Jaa jag mä.. men jag tittade bort, så det var lungt!! :)

Pia: Jaa bara fem veckor jue ;) Snabbt som attan går det!! Å ni får gärna busa imorgon, hur mycket ni vill :))

Anna: Hoppas det gick bra idag nudå!! Jag känner fortfarande av armen, men det kanske är lite bättre!! Å om två veckor DÅ ska jag vila *hihi*

Maria: Jaa jag tror nog du gör rätt i det :)) Anna (köket) hade lika ont i armen som jag, om inte värre :) Men men..

Åsa: Jaa jag hade faktiskt lite svårt att bestämma mig :) Men nu känns det bra!! Du får fundera lite till!!

Marie: Jaa det kanske är lite bättre, men jag känner ju absolut av det :) Det kommer säkert att gå jättebra!!! Lycka till :))

Trevlig helg mina vänner!! *puss*

Linda sa...

Fia: Hur kunde jag glömma dig?!!! Tack sweetie :) Imorgon ska vi kramas!!

PUSS!!

Fia sa...

Jaaaaaa hur tusan kunde du glömma mig? :O Himlans tur att du skrev igen...... ;)

Imorrn blire MYS! *KRAM*