måndag 15 juni 2009

Lite panik...

En vecka tillbaka så har Leon slutat med blöjorna på dagarna, å det går jätte bra!! Nån olycka då och då.. men det får man ju räkna med :) Bajsa däremot gör han bara i blöjan, än så länge..

Jag tycker själv att jag är en ganska cool mamma.. å då menar jag att jag inte hetsar upp mig eller lätt får panik.. Men idag måste jag erkänna att jag kände paniken komma krypande...

Inne på en affär idag på eftermiddagen..

Leon: Mamma... jag bajsa!
Jag: Va?!! Nu?!!

Ghaaa.. ingen blöja med mig.. och expediten säger att deras toalett är sönder!

Leon: *prutt* Nää jag prutta bara..
Jag: Jaha... åhh va bra..

Kände paniken komma krypande.. Vad skulle jag göra?!! *ler* Han vill ju verkligen inte bajsa på toaletten!

Leon: Nää.. jag bajsa mamma...
Jag: Va.. är du säker?!! Okej...

Springer ut från affären in i gallerian och hittar en toalett.. :) Meddans vi springer förklarar jag för Leon att mamma inte har någon blöja med sig och att han måste bajsa på toaletten! *han skrattar, eftersom han bara tycker att det är roligt att mamma springer med honom*

Inne på toaletten sitter den lilla och trycker för fulla muggar :) och så har han bajsat för första gången på toaletten!! Vilken lycka, för mamman ;)

8 kommentarer:

Fia sa...

Åhhh men vilken underbar liten historia! :D

Åsa sa...

Ja verkligen en underbar historia. Jag tycker att det är en cool mamma! :)

Ha en bra dag!

Elin sa...

Duktiga lilla Leon :)
Och duktiga mamman! :)

Linda sa...

Fia: Jaa eller hur, men lite svettigt blev det ;)

Åsa: Haha.. tack!! Jag kände mig inte så cool just då, men efteråt måste jag säga :))

Elin: JAA!! Kommer ni ikväll och fikar?!!

Kraaaam

Katten sa...

HAHAHA underbart!!!!
Du e en toppen mamma...fattas bara att du hade klackar på fötterna!!

Är i stan nu, när kan vi ses..tors kanske..

Puss

Linda sa...

Katten: Hihi... jaa eller hur!!! Toppen mamma :) tack!!! Jaaa gärna på torsdag, jobbar dock till kvart i fem.. Vi hörs på telen :))

Å du inga klackar igår, vikken tur ;)

PUSS!!

Åsa N sa...

haha, ja gud vad charmigt :) Förstår lilla paniken, men slutet gott!! Stor kille :O

Linda sa...

Åsa: Jaa vikken grej alltså :)) men det var nog bra.. för nu bajsar han på toaletten hela tiden, ingen blöja!! Duktig!!

Kramis