fredag 31 juli 2009

Sämst!!

Åhhh jag suger verkligen på sånt här med trädgårdar, buskar och blommor!! ;) Nu har grävarn varit här och shaktat om tomten igen :) och nu är det dax för ny jord och för att så gräs! Men frågan återstår ju vad jag ska ha i slänten (på bilden) och så har vi ju en brant slänt till där jag absolut inte vill ha gräs.. Men vad ska man ha då?!! Jossan och jag var iallfall ute vid Bergsåker idag och tittade lite.. dom rekommenderade marktäckade buskar som brer ut sig över slänten! Jag som är noll insatt nickade lite fint och tittade på Jossan :)) haha... ja ja vi får väl se vad som händer!


8 kommentarer:

Fia sa...

Det blir ju säkert jättebra! :D:D:D

Suzanne sa...

Oj, ska ni fylla hela den slänten med växter? Det kommer att kosta kosing det gumman =)

Marktäckande växter är jättefint, det tycker jag absolut att ni ska satsa på. Men för att "liva" upp det lite mer så tror jag även på att sätta in nån spirea lite varstans, finns många fina spireor att välja mellan.

Vi har 7 st rosenspireor i våran lilla slänt (ska bli fler sen) och de valde jag för deras vackra vinröda färg. Blir jättefint om ni skulle blanda olika spireor, finns i flera olika rosafärger och även i vitt =)

Stor Kram

Suzanne sa...

Här kommer en länk till en sida där det finns foto på många olika spireor =)
http://www.picsearch.se/bilder/v%C3%A4xter/tr%C3%A4dg%C3%A5rdsv%C3%A4xter/v%C3%A4xter%20sk-sy/spiraea%20(spirea).html

Kram igen

p.s. Ett tips är att plantera nu på hösten, om ni väljer växter som går att plantera på hösten vill säga, spirea går bra nu, så blir det mycket billigare. För på hösten rear de ut växter och buskar =) d.s.

Linda sa...

Fia: Haha.. gullunge ;) du tror alltid på mig du :)) *hjärta*

Suzanne: Åhh tack så jätte mycket för alla tips!!! Jag ska genast gå in och kolla på länken.. och ja vi ska ju plantera nu.. kanske till och med på måndag! Jag kanske måste komma ut till dig en sväng för lite inspiration ;) du verkar ju kunna sånt här :))

Kraaam på er girls!!!

Josefin sa...

Haha. Ja man är inte särskilt hemma inom det området. Men man kan ju inte kunna allt ;)

Lycka till, kommer nog bli hyvens!

Kramar :)

Suzanne sa...

Hihi Linda, du är välkommen när du vill =) Skulle bara vara roligt!!

Jag tycker det är otroligt roligt med växter, UTOMHUS, och en stor dröm är mitt drömhus med en stor fin, prunkande och inbjudande trädgård =)

Kram kram

Anonym sa...

Ååå jag tycker ändå mer om dig nu! Skönt att det finns fler utan gröna fingrar som bara får sin trädgård att blomma! Grönt, barnvänligt och självskötande vore väl det bästa! Kram Pia

Linda sa...

Jossan: Nää eller hur.. kan ju så många andra bra saker!! Det blir nog bra tillslut :)

Suzanne: Jaa jag önskar att jag hade lite av ditt engagemang.. men det kanske kommer?!! ;) Jag kanske tar med mig Leon nån dag och dyker upp :))

Pia: Haha... jasså vi är lika på den fronten :)) Myssigt det var ikväll... mera mera!! Hoppas det går bra imorgon nudå!!

Kraaam och goo natt...