onsdag 8 juli 2009

Trots...

Jaa jag vet ju att det kommer i 3 års åldern och nu är den här hos oss! Det är inget ovanligt och något som alla föräldrar måste genomgå.. Min filosofi har alltid varit att kommunicera med barnet, hur gammalt det än är.. försöka förklara varför och vad det blir för konsekvenser av det hela! Barnet måste lära sig att lyssna och själv få tänka efter vad som blev fel, och gärna demonstrera med mycket känslor.. som att: mamma blir ledsen när du säger så..mm

Men ibland går det bara inte att förmedla nåt, ungefär som idag.. Trotsen tog över allt.. spelade ingen roll vad jag sa eller gjorde så var det bara grin, trots, ilska och allt var bara fel! Man känner sig helt maktlös och jag blev så förbannad, rent ut sagt!! Jag fick själv räkna till tio för att inte bägaren skulle rinna över..

Ja ja det är väl så här att vara mamma.. Helt underbart va?!! ;)




Bakad för fulla muggar idag!! *mumms*



Tycker mycket om flätor nu :))



Meen söta söta godis råtta :)

5 kommentarer:

Jossan-Wellness by me! sa...

Vad duktig du är på att göra flätor på dig själv!!!
Eller är de Lars som plockar fram sin feminina sida, hi hi;O)

Ha en underbar dag och hoppas att de är lite lugnare på trots fronten idag.

Kramar

Linda sa...

Jossan: Joo det klart det är Lars *hihi* Nää det är bara min förtjänst! *ler*
Och idag har det varit bättre, tack och lov!! :)

Kraaam på dig!

♡ Kakan♡ sa...

GRATTISKRAMAR PÅ FÖDELSEDAGEN FRÅN OSS!!!!

Åsa sa...

Grattis grattis Linda på din 25 hrmpf årsdag!! Hoppas din kväll blir toppen med massa vänner & kanske nån present ;) kram kram

Linda sa...

Kakan: Tack fam Utterberg!!! ;)

Åsa: Tack gumman!! Såå mysigt hade vi :) älskar att fylla år ja :))

PUSS!!