måndag 4 januari 2010

Nya livet..

Idag börjar mitt nya sunda liv :)) Det kommer absolut inte vara nån diet och inte heller någon bantning av något slag.. Först och främst kommer jag plocka bort all choklad, bullar, smågodis och onödigheter som jag har ätit varenda dag typ, sen Lennox kom :) Sånt får jag äta till helgen :)) Sen kommer jag att äta tre huvudmål, alltså frukost, lunch och middag.. som det har varit nu så har jag oftast hoppat över lunchen.. inte bra!! Utöver det så blir det kanske 2-3 mellanmål.. :) med mycket kesella, proteindrinkar och frukt.. Jag ska försöka äta ett mål med "bra" mat, typ kyckling, lax eller kalkon och ett lite mer barnvänligt mål, typ makaroner och köttbullar.. Blir det två "bra" mål så är ju det kanon.. men jag vill inte ha det som ett måste!

Har inte satt nån direkt måvikt utan vill snarare gå efter spegeln så mycket som det går.. men det klart jag kommer att väga mig.. *ler* Jag vet ju hur jag är ;) Ska även mäta mig med måttbandet så blir det lättare att se resultaten :) Träningen kommer att bestå av prommisar än så länge.. innan jag har gått på min återkontroll :) Sen blir det styrka och lite aerobics pass *längtar*



Thailand, i mars -07... vet inte vikten.. men har detta som en målbild!! Och Thailand är ju såklart målet för denna lilla utmaning :))

4 kommentarer:

Jossan-Wellness by me! sa...

Duktiga du kommer fixa din målbild!
Hejja hejja hejja:D

Kramar till dig

Åsa sa...

Åh, bara att få ha Thailand som målgång är ju en perfekt sporre bara det!! :) Du vet ju hur du ska göra så det grejjar du galant! Lycka till och hoppas få följa din nedresa ;) och Thairesa såklart!!

Kram kram

Suzanne sa...

Åh gumman, jag säger precis som på förra magbilden (du vet vilken jag pratar om, den jag alltid pratar om ;-)) att jag förstår verkligen inte hur det är möjligt att bli sådär snygg efter barnafödande!

Precis som dig så kör jag ingen bantning!! Bara jag får bort mitt godis- samt Trocca beroende så har jag kommit en lång bit på vägen. Känns hemskt att säga det, men jag är sockerberoende och det är det som jag gjort att jag ökat i vikt och omfång under dessa månader.

Är så himla bra när du skriver hur du tänker gå till väga, jag har faktiskt tänkt i samma bana men utan den där kesella dårå som jag antar att du kommer att fortsätta med ;-)

Men ge tips på frukost och mellanmål!! Skippar ju frukosten hemma jag då vi får mackor på jobbet... Kanske inte så bra?

KRAM

Linda sa...

Jossan: Tack för peppet.. det känns bra!!! Jag ska kämpa!!

Åsa: Jamen det är ju det bästa, att veta att man snart ska springa runt i bikini hela dagarna :)) Jag ska uppdatera så mycket jag bara kan :)

Suzanne: Men du är ju bra söt du :)) Jag bara ÄLSKAR kesellan så den kommer du inte bli av med ;) Har bunkrat upp nu från Lidhl :)) Å nää mackor är ju inte det bästa, men du kan väl äta lite gröt hemma och sen kanske bara ta en macka på jobbet ;) Hörs imorgon kväll!!

Kramis