lördag 23 januari 2010

Vecka 3..

Jag tror vågen har gått sönder... den visar ju fortfarande 77 kg.. Måste va nå fel va?!! ;) Ingen viktnedgång den här veckan heller... Hmm... Känns lite frustrerande med tanke på att jag äter så pass bra mat! Och denna vecka har jag "smygit" 3 x 30 min.. å det är ju inte heller fy skam.. Men men.. vågar inte lägga på nå mer träning än så länge och vill inte heller sänka maten! Hade tänkt att jag skulle sluta helt med mackorna, men jag klarar mig inte på bara kesella på kvällen, eftersom jag ammar två gånger under natten, så det blir en macka med skinka på kvällen ändå! Denna utmaning måste ju funka in real life oxå.. så jag hoppas att kroppen bara behöver lite tid på sig för att få igång förbränningen.. samt att jag äter säkert dubbelt så mycket protein nu än vad jag gjorde innan :) å det har ju oxå betydelse!

Jag kämpar på :))

9 kommentarer:

Lotta sa...

gumman,,du kan det här, det kommer,,,Pöss!!!!

Miss E sa...

Ja ABSOLUT! :-) Man får ta det i real-life-takten! Du är så himla duktig med hus, man å två småttingar *beundrar*....du STARKA kvinna!

*puss gums* ;-)

Suzanne sa...

Som jag sa igår, alla vågar som jag väger mig på är oxå trasiga ;-) Det värsta är att vågarna vägrar hålla sig på en vikt, nej gången efter jag ställer mig på dem så visar de fler kilon... Måste vara trasig, helt klart...för inte kan det väl vara ischokladen...?

KRAM

Anonym sa...

Hej!
Halkade in på din blogg för ett ta sedan och har inte kommenterat tidigare. Som det var för mig så lossnade mina 4 överskottskilon jag hade från grav när jag slutade amma med lilltjejen när hon var 6 månader (fick barn i början av maj). På 1 månad hade de 4 envisa kilona försvunnit och jag ändrade ingenting i mat eller träning mot innan. Många säger att kilona rasar när man ammar men för mig var det helt tvärtom så, så kan det ju oxå vara :) Lycka till med formtoppen! //Sanna i Örebro

Eva sa...

Du är så himla duktig Linda, de kommer! Hang in there :) *kram*

Linda sa...

Lotta: Okej!! *ler* Det är väl så här det ska vara va?!! ;)

Miss E: TACK!! Nu blev jag lite gladare :))

Suzanne: Haha... jaa jag tror inte det har nåt med dom 10 gångerna du bakade ischoklad iallafall ;) Det är väl bara Oliver som äter i eran familj ;)

Sanna: Hej och välkommen hit :) Kul att du skrev en kommentar, uppskattas alltid! Jaa alla säger ju att det är lättast å gå ner när man ammar.. men det kanske är olika.. jag får nog bara ge det lite mera tid :)

Eva: Tack gumman!! Jaa lite mera tålamod kanske :)) Hoppas ni får skoj i helgen!! *avis*

Kraaam

Liza sa...

Det lossnar snart ska du se! det brukar de göra.. men jag förstår att det e lite frustrerande o inte se gt resultat.. jag vet vad du menar.. för jag har samma problem jag med.. min våg tycks oxå ha gått sönder och vill bara visa samma siffra hela tiden..:)

Hoppas helgen varit bra..
Mvh Liza

Linda sa...

Liza: Jaa jag vet ju det, men som sagt man vill ju att nåt ska hända iallfall :)) Hoppas allt är bra med dig och kärleken!!

Kraaam

Anonym sa...

Hej! Jag fick höra att man akta sig för att gå ner när man ammar. Det var för att man har gifter(?) i fettet och har man ingen mat att "göra mjölk" av så görs det av fettet o då släpper man lös giftet till bebisen... men det var va jag hörde. Bäst att kolla med bvc.

Kram
Okänd