måndag 23 november 2009

Bvc...

När jag åkte hem förra lördagen så vägde Lennox 3325 g, han hade alltså gått ner lite, vilket är väldigt vanligt.. Idag när vi skulle väga så hade han bara gått upp 60 g på 9 dagar.. vikten var alltså 3385 g.. Sköterskan sa att jag absolut inte skulle bli orolig men tyckte kanske att viktuppgången var i minsta laget.. Nu ammar jag på ett bröst åt gången å Lennox äter i ca en halvtimme, är nöjd och glad men eftersom vikten var lite liten så ska jag prova med att amma på båda brösten, kanske 15 min på varje :) På så sätt ska det produceras mer mjölk så vi provar väl med det då :)) Håll tummarna!!



Köpte god sallad på Bagetterian.. MUMS!!

8 kommentarer:

My sa...

Hej Linda! Grattis till lilla pojken! Vilken sötis! Vill oxå ha;) Å vad Leon ser stolt ut när han drar vagnen...
Hoppas det går bra med både amning och vardagsliv, Kramar till er!

Fia sa...

Längtar efter dig <3

vera sa...

nu funkar min blogg igen! kramen!!!

Elin sa...

Duktiga mamman :-) *KRAAMA*

♡ Kakan♡ sa...

Dte går säkert bra. Amma på bara;-)

Jag vill också se den lille snart. Orkar du med en lunchdate på stan nån dag så hojta!!!

Puss & kram Kakan

Ulrika sa...

Hej!

Såg förut att du väl va tvungen att ha såna amningskoppar eller va man nu kallar dem eftersom du hade såriga bröst. Vet inte om du fortfarande har dem men i så fall kan det bero på dem. Min syrra använda såna i början och då gick hennes son upp för lite. Barnmorskan sa att han antagligen fick jobba mer med dem plus att det också kan rinna lite på sidan när man har såna. Hon slutade använda dem o då gick det bra. :)

Linda sa...

My: Heej!! Det var längesen :)) å tack!!! Jaa han är faktiskt jätte duktig med lillebror :) Man blir så stolt!! Hoppas allt är bra med er..

Fia: Åhh gummsan :)) Imorgon ska vi iallafall träffas *längtar*

Vera: Jaa va bra!!! Man blir ju fundersam ;)

Elin: Hihi... tack!!

Kakan: Jaa jag gör det, så får vi se :)) Jamen gärna en date, kanske mån eller tis till veckan.. kan du då?!!

Ulrika: Okej... tack för tipset.. Joo jag har ju "kopparna" på ena bröstet fortfarande.. det har blivit bättre, men vill ändå att det ska läka riktigt!! Hoppas att jag snart får ta bort dom :) Hare gott!!

Kraaaam till er

♡ Kakan♡ sa...

Japp det kan jag säkert! Bara att höra av dig:-)

Kram Kakis