tisdag 16 februari 2010

Inge vidare...

Nä.. här är det inte så bra.. Leon har fortfarande hög feber och en väldig hosta.. Vissa stunder under dagen har han kunnat vara uppe och leka men mestadels har han suttit framför tv´n.. Kvällarn och nätterna är värst.. han vaknar och blir ledsen varenda gång han hostar, hjärtat!!

Lennox fick sin vaccination idag.. och på eftermiddan så var han jätte kinkig, hängig, slö, blek och ville inte äta! Jag vet ju att dom kan få feber och ont i benen efter sprutan, men att han inte åt kändes inte bra.. Över fem timmar hade gått sen han åt sist, men när jag la han vid bröstet så var det som om han inte orkade suga.. ringde sjukvårdsupplysningen och fick rådet att vänta en timme till innan jag åkte in.. Som tur va så åt Lennox tillslut, fick tillbaka färgen och man fick kontakt med honom igen.. jag gav honom även en alvedon "supp" så nu hoppas jag att det vänder..

Jag då?! Jaa jag har inte heller mått nå bra idag.. kände mig illa mående igår kväll, sov med hinken brevid sängen.. men den användes inte :) Har sprungit på toan hela dan och har inte ätit så mycket förräns nu ikväll... Nu börjar jag känna mig bättre iallafall :) Huvva!!

7 kommentarer:

Jossan-Wellness by me! sa...

Men åh vad jobbigt, hoppas alla mår bättre i morgon.
Förstår att du blev orolig för lillen, när de inte äter blir man ju rädd=(

Skickar en stor energi kram

vera sa...

usch och fy va jobbigt gumman, och vad obehagligt det där med lillgubben=/ hoppas ni alla kryar på er snart! stor kram:D

Åsa N sa...

Men fy vad jobbigt! Hjärtat slits när barnen inte mår bra åsså mår inte du bra heller. Får hoppas Lars står tungt på jorden om ni däckar...

Kram kram

Anonym sa...

Hej!
Skickar jättemånga krya på er-kramar!Hoppas att det vänder snart! Det gör nästan ont i kroppen när barn blir så där dåliga och inte blir det bättre av att du själv inte mår bra.Sköt om er så gott ni kan!

kramar om!/
Anna

Suzanne sa...

Men herregud vännen, nu får det ju faktiskt vara nog med sjukdomar för eran del! Tycker så oerhört synd om er!

FÖRSTÅR att du blev orolig över Lennox, det hade jag oxå blivit. Jag vet inte vad de rådde er till på sjukvårdsrådgivningen förutom att åka upp med honom, men det var väldigt bra att du ringde dit!

Kanske kan vara en idé att inte ge honom så mkt febernedsättande/värktabletter om han är slö. För oftast så blir man ju lite extra trött på dom. Bara en tanke!

Du gör ett bra jobb gumman!
Det är INTE lätt att ta hand om sina sjuka små barn, för mammahjärtat gör fruktansvärt ont. Och att då dessutom måsta må dåligt själv oxå!! Nä usch, maximal otur!

En stor och "krya-på-er" kram från mig till er!!

Suzanne sa...

Men herregud vännen, nu får det ju faktiskt vara nog med sjukdomar för eran del! Tycker så oerhört synd om er!

FÖRSTÅR att du blev orolig över Lennox, det hade jag oxå blivit. Jag vet inte vad de rådde er till på sjukvårdsrådgivningen förutom att åka upp med honom, men det var väldigt bra att du ringde dit!

Kanske kan vara en idé att inte ge honom så mkt febernedsättande/värktabletter om han är slö. För oftast så blir man ju lite extra trött på dom. Bara en tanke!

Du gör ett bra jobb gumman!
Det är INTE lätt att ta hand om sina sjuka små barn, för mammahjärtat gör fruktansvärt ont. Och att då dessutom måsta må dåligt själv oxå!! Nä usch, maximal otur!

En stor och "krya-på-er" kram från mig till er!!

Linda sa...

Jossan: Jaa det kändes inte bra när han inte tog bröstet, har ju aldrig hänt att han inte ville ha när jag erbjudit de.. Uscha..

Vera: Mmm... men idag är det bättre!! Tack och lov :))

Åsa: Ja det kanske är det värsta med och ha barn.. inte roligt när man inte kan göra nåt..

Anna: Tack!!! Nä det är inte alls kul, men nu äntligen mår vi bättre!! Bara Leon kvar nu :))

Suzanne: Jaa eller hur, först ögoninflammation, sen magsjuka och nu hosta och feber.. inte kul alls!!

Alla tankar är välkommna här :)) ingen fara... Men Lennox hade inte fått nån "supp" innan han tog bröstet igen.. han var bara sådär slö ändå.. och det kändes bra å ringa med en gång! Som tur ä så ordnade det sig bra!!

PUSS till er alla..